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TRANS PASS

  • Edvard Grieg

    Born in Bergen, Norway as the son of a wealthy merchant and a pianist, he studied piano and composition from 1858 to 1862 at the Leipzig Conservatory. At the time, Edvard Grieg received important impulses at concerts by the famous Leipzig Gewandhaus…

    String Quartet in G minor, Opus 27

  • Béla Bartók

    The source from which Hungarian composer Béla Bartók drew his musical language was south-eastern European folklore, which he collected and studied along with Zoltán Kodály. On the basis of this folklore, Bartók developed a Hungarian idiom of modern…

    String Quartet No. 2 Opus 17

  • Claude Debussy

    Claude Debussy, born on August 22nd 1862 in St.-Germain-en-Laye, was first a glowing admirer of Richard Wagner, but soon turned away from the German musical tradition to develop a French national musical idiom. The style he arrived at was called…

    String Quartet in G minor, Opus 10

  • Gunter Pretzel

    Born in 1954 in Hamburg, violist Gunter Pretzel has won a number of prizes from the "Jugend musiziert" competition. He studied violin and viola in Hamburg and Berlin with Sashko Gavriloff and Bruno Giuranna and received a scholarship from the Study…

    T-h-u-n-d-e-r

  • Gunter Pretzel Konzept, Idee, Künstlerische Leitung

    Born in 1954 in Hamburg, violist Gunter Pretzel has won a number of prizes from the "Jugend musiziert" competition. He studied violin and viola in Hamburg and Berlin with Sashko Gavriloff and Bruno Giuranna and received a scholarship from the Study…

  • Christian Prommer und Johannes Brecht live electronics

    Christian Prommer ist ein amerikanischer Musik-Produzent, DJ, Schlagzeuger und Musiker aus Berlin, der seit drei Jahrzehnten Genre prägende und preisgekrönte elektronische Tanzmusik produziert und komponiert. Er ist Gründungsmitglied von Fauna Flash,…

  • Gunnar Geisse live electronics und laptop guitar

    Gunnar Geisse wurde 1962 in Gießen geboren und absolvierte eine Ausbildung zum E-Gitarristen. Er ist Musiker, Improvisator, Komponist und Interpret und bewegt sich im Spannungsfeld zwischen experimenteller, improvisierter und Neuer Musik. Dafür…

  • Maotik, Marie Eissing, Manuela Hartel Video

    Manuela Hartel studierte Medienkunst an der Akademie der Bildenden Künste München, Gesang und Performance am American Institute Wien und am Centro Professione Musica in Mailand. Ihre Arbeiten waren u. a. bei der Jamart Mallorca, im MoCA Shanghai, auf…

  • Bernhard Metz Violine

    Bernhard Metz was born in Saarbrücken and took his first violin lessons at the Pflüger Foundation, headed by Wolfgang Marschner, in Freiburg. While still in secondary school, he also studied with Roman Nodel in Mannheim and Rainer Kussmaul in…

  • Clément Courtin Violine

    Born in the French city of Lille, the musician began playing the violin at the age of eight; from 1995 to 1997 he studied in Paris with Suzanne Gessner. After that Clément Courtin joined Igor Oistrakh's class in Brussels, where, after studying for…

  • Burkhard Sigl Viola

    Burkhard Sigl comes from a musical family and had already begun playing the violin at the age of five. He completed his viola studies with honors at the Mozarteum in Salzburg and was promptly invited to join the faculty there. Besides a number of…

  • Manuel von der Nahmer Violoncello

    A native of Wuppertal, the musician took his first cello lessons at the age of nine. After winning three federal prizes at the "Jugend musiziert" competition and first prize at the international "Charles Hennen" Chamber Music Competition in the…




Eine sub-ident-production <Classic/Club/Ambient> in drei Locations

Für Streichquartett und live-electronics

Classic ist Club ist Ambient: Ein Streichquartett spielt Grieg, Debussy und Bartók in der Muffathalle, dessen Audio-Signal geht ins Ampere und ins Studio und wird dort von prominenten Clubmusikern und live-Elektronikern synchron und in Echtzeit transformiert (»sub-ident«). Das gleiche geschieht durch einen VJ und zwei Videokünstlerinnen mit dem visuellen Material: den beim Spielen gefilmten Musiker*Innen. Das Publikum kann sich frei zwischen Muffathalle, Ampere und Studio bewegen und dabei auch die Übergänge zwischen den Klängen und Räumen stufenlos verfolgen. Ein spektakuläres Event, ein Zeitenspiel, ein historisches Spiegelkabinett. Aber zusammengehalten und getragen durch die Frage nach Identität, ihrer Komplexität, ihrer Einheitlichkeit.

Einzelkarten ab 01.09.2022 erhältlich. Bitte beachten Sie, dass der Konzert-Ort nicht barrierefrei ist und nur wenig Sitzplätze zur Verfügung stehen. 
Kinder und Jugendliche: 14 €
Erwachsene: 24 €